sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Huipputreeniä huippukoirille

Vaikka joskus tuntuu ettei me koskaan mitään treenata niin kyllä niitä treenejä siiten kertyy kun alkaa kirjaamaan.
Maanantaina tehtiin Salsan kanssa Ninan tokossa ruutua ja luoksetuloa. Juuri kun rupesin kehumaan Ninalle että takapalkka on yht'äkkiä alkanut toimimaan Salsalle niin eipä vaan toiminut. Mokasin itse liikkeen alun kun Salsa vähän jähmi maahanmenossa ja jätin sen paikkamakuukäskyllä. Salsa tuumasi että tämä on joku kompa niin enpä varmaan liiku. No, vapautin sen siitä palkalle. Loistavaa ohjaamista... huoh! Seuraavalla kerralla seisominen onnistui hyvin mutta maahanmeno oli hidas niin palkkasin sitten siitä. Jepjep... Ruudussa olen vaan ihan  liian hidas palkkaamaan eikä kriteerit ole tarpeeksi selkeät. Ainakin omatoimisesti tehdyt seuraamiset ja jäävät oli tosi hyvät. Tunnaria tehtiin kentän laidoilla metsänkeppiharjoituksina. Nenä kyllä toimii, ongelma on jossain muussa. Mutta Salsalla oli kivaa. Se on nykyään hirmu innoissaan kun päsee ilman pentua touhuamaan ja saa kaiken huomion itselleen.
Keskiviikkona Salsalla oli aksat, hyvin oli mennyt. Pitäsi varmaan sinne kisoihin sitten?
Torstaina vuorossa tottis-treenit. Ostin vuoron oikeastaan Rumbaa varten. Ohjaaja unohti treenit (!) joten menin itse ja tehtiin seuraamista imutuksena. Salsan olen aikoinaan opettanut perusasennolla ja sitä virettä onkin saatu sitten korjailla pari vuotta. Olen joskus tehnyt imutusta Salsan seuraamispaikan korjaamiseksi mutta ihan väärin ilmeisesti. Käden linja ja namin asento onkin tässä ihan eri kuin mitä olen luullut. Palkka ei olekaan kiinni omassa jalassa! Ja palkkaamisen jaksotuksen olin täysin unohtanut. Kiitos Suski http://www.tamaon.com/Etusivu.html muistutuksista! Lisäksi tehtiin jääviä ja Rumba hoksasi homman heti vaikka mitään vastaavaa sen kanssa ei ole vielä tehty. Kun vaan itse muistaisin olla rauhallinen ja jaksottaa!
Salsa toimi vielä häiriökoirana hoffinartulle joka oli hieman ärhäkkä. Salsa hallitsi hermonsa hyvin vaikka tilanne jännitti meitä molempia aika lailla. Pahinta tässä kaikessa on että minä olen alkanut pelkäämään tietynlaisia koiria sen rotikka-hyökkäyksen jälkeen. Ja kyllähän Salsa sen aistii. Mikä siis neuvoksi? Terapian tarpeessa varmaan molemmat.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti